Про внесення змін до рішення Білозерської міської ради від 24.11.2020 № 8/2-14 «Про створення служби у справах дітей Білозерської міської ради»
ПРОЕКТ: вноситься заступником Білозерського міського голови з питань діяльності виконавчих органів Білозерської міської ради Прокоф’єв М.
УКРАЇНА
БІЛОЗЕРСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
від 21.10.2021 № 8/24-___
м. Білозерське
Про внесення змін до рішення Білозерської міської ради від 24.11.2020 № 8/2-14 «Про створення служби у справах дітей Білозерської міської ради»
Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», з метою приведення положення про Службу у справах дітей Білозерської міської ради у відповідність до чинного законодавства, Білозерська міська рада,
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення Білозерської міської ради від 24.11.2020 № 8/2-14 «Про створення служби у справах дітей Білозерської міської ради», виклавши додаток 1 до рішення у наступній редакції (додається).
2. Уповноважити Бондаренко Оксану Андріївну, начальника Служби у справах дітей Білозерської міської ради, на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради з питань охорони здоров’я, освіти, культури, спорту та молодіжної політики (ВОРОНА).
Білозерський міський голова Сергій МАКЄЄВ
Додаток 1
до рішення міської ради
від №
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Білозерський міський голова
____________________С.В.МАКЄЄВ
ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей
Білозерської міської ради
-
- Загальні положення
1.1. Служба у справах дітей Білозерської міської ради ( далі – Служба ) є виконавчим органом Білозерської міської ради Донецької області (далі – Рада) і згідно з частиною 1 статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» створюється, реорганізується та ліквідується Білозерською міською радою (36297559) за поданням Білозерського міського голови (далі- міський голова).
1.2. Найменування:
Повне найменування: Служба у справах дітей Білозерської міської ради.
Скорочене найменування: ССД Білозерської міської ради.
Організаційна - правова форма: орган місцевого самоврядування.
Служба має право займатися наступними видами діяльності, відповідно до КВЕД-2010:
- 88.99. Надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н.в.і.у.
1.3. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, штамп, бланк встановленого зразка, ідентифікаційний номер.
Юридична адреса служби у справах дітей Білозерської міської ради:
85013, Донецька область, Покровський район, місто Білозерське, вулиця імені Олександра Первія, будинок 4.
1.4. Служба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, постановами та іншими нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, розпорядженнями голови облдержадміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, які відповідають чинному законодавству, а також цим положенням.
Служба підзвітна та підконтрольна Білозерській міській раді, підпорядкована Білозерському міському голові.
Служба у справах дітей організовує свою робот відповідно до Положення, затвердженого рішенням сесії Білозерської міської ради. Штатний розпис служби у справах дітей затверджується міським головою.
-
- Основні завдання Служби
2.1. Основними завданнями служби є:
- реалізація на території Білозерської об’єднаної територіальної громади державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
- розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
- координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
- забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, прийомні сім’ї;
- здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;
- ведення державної статистики щодо дітей;
- ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітичних центрів (дитячих містечок);
- надання підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
- улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування
- підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
- визначення пріоритетних напрямів поліпшення на відповідній території становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
-
- Функції служби
3.1. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
- організовує розроблення і здійснення на території Білозерської об’єднаної територіальної громади заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їхфізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
- надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;
- оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;
- подає пропозиції до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
- забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;
- здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях;
- разом з відповідними структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;
- надає організаційну і методичну допомогу притулкам для дітей, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-реабілітаційним центрам (дитячі містечка), здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;
- організовує і проводить разом з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету Білозер;ської міської ради, відділом превентивної діяльності Національної поліції України, заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
- розробляє і подає на розгляд Ради пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, а також утримання підпорядкованих їй закладів соціального захисту для дітей;
- веде облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
- забезпечує ведення Єдиного електронного банку даних про дітей сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які залишилися без батьківського піклування; національного усиновлення; сім`ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків - вихователів та дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти»;
- надає потенційним опікунам, піклувальникам, інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;
- готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;
- проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім’ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;
- готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу;
- бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;
- готує та подає в установленому порядку статистичну звітність;
- розглядає в установленому порядку звернення громадян;
- розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;
- проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації;
- розробляє заходи щодо захисту прав і законних інтересів дитини, яка постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі, та організовує їх здійснення;
- інформує дитину, яка постраждала від домашнього насильства, її батьків, інших законних представників, якщо вони не є кривдниками дитини, а також дитину, яка вчинила насильство у будь-якій формі, її батьків, інших законних представників, про права дитини, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися;
- забезпечує проведення з батьками, іншими законними представниками дитини профілактичні роботи із запобіганню домашньому насильству стосовно дітей і за участю дітей, у тому числі із залученням представників уповноважених підрозділів органів Національної поліції;
- порушує перед органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування питання щодо притягнення до відповідальності згідно з законом посадових осіб у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків під час виявлення фактів домашнього насильства, у роботі з дітьми, які постраждали від домашнього насильства та дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі;
- здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
-
- Права служби
4.1. Служба має право:
- приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов’язкові для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими особами, громадянами;
- отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
- отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів міської, районної, районної у місті держадміністрації, відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
- звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;
- проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;
- порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім’ю та навчальні заклади;
- влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку та піклування;
- вести справи з опіки, піклування над дітьми ;
- перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності — умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
- представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
- запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;
- порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах сім’ї, дітей та молоді;
- укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об’єднаннями громадян і благодійними організаціями;
- скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;
- проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її компетенції;
- визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;
- розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
- відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів для соціального захисту дітей.
4.2. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з органами місцевого самоврядування, органами державної влади, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об’єднаннями громадян і громадянами.
5.Керівництво служби
5.1. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством.
5.2. Начальник служби:
- здійснює керівництво діяльністю служби, забезпечує виконання покладених на неї завдань, несе персональну відповідальність за результати її діяльності, а також за роботу підпорядкованих службі закладів, сприяє створенню належних умов праці;
- у своїй роботі керується: Конституцією України, актами законодавства, нормативними документами, що стосуються служби в органах місцевого самоврядування, Указами Президента України, постановами та розпорядженнями Верховної Ради України, Кабінету міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня, що регулюють роботу Служби, інструкцією з діловодства, практикою застосування чинного законодавства, правилами ділового етикету, правилами та нормами охорони праці та протипожежного захисту та ін.
- готує посадові інструкції, визначає завдання і розподіляє обов’язки між співробітниками Служби, сприяє підвищенню їх кваліфікації;
- видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
- планує роботу Служби і аналізує стан її виконання;
- вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Служби;
- представляє інтереси Білозерської міської ради у взаємовідносинах з установами, підприємствами, організаціями та об’єднаннями громадян з питань, віднесених до компетенції Служб;
- призначає на посади і звільняє з посади працівників Служби з урахуванням положень Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»;
- звітує перед Білозерським міським головою про виконання покладених на Службу завдань та затверджених планів роботи;
- вносить пропозиції щодо розгляду на засідання сесії ради та виконавчого комітету питань, що належать до компетенції Служби та розробляє проєкти відповідних рішень;
- бере участь в роботі сесії міської ради, в засіданнях виконавчого комітету та інших заходах, що проводяться Білозерською міською радою та виконавчим комітетом;
- проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Служби;
- забезпечує дотримання працівниками Служби правил внутрішнього трудового розпорядку та виконання дисципліни.
6. Фінансування діяльності Служби
6.1. Джерелами фінансування Служби є:
- кошти міського бюджету;
- інші кошти, передані Служби згідно з чинним законодавством.
6.2. Доходи використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Служби, реалізації завдань та напрямів діяльності, визначених цим Положенням.
6.3. Білозерська міська рада створює умови для ефективної роботи і підвищення кваліфікації працівників Служби, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв’язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, а також законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами.
6.4. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Служби та видатків на її утримання встановлюється рішенням Білозерської міської ради.
6.5 Кошторис і штатний розпис Служби затверджується міським головою.
6.6 Ведення бухгалтерського обліку здійснюється відділом обліку та звітності виконавчого комітету Білозерської міської ради.
- Відповідальність
7.1. Всю повноту відповідальності за якість і своєчасність виконання покладених даним Положенням завдань і функцій несе начальник Служби.
7.2. Співробітники Служби у справах дітей Білозерської міської ради є посадовими особами місцевого самоврядування і несуть відповідальність за недоліки в роботі та невиконання посадових обов’язків у порядку, встановленому законодавством. Ступінь відповідальності працівників Служби встановлюється посадовими інструкціями, затвердженими начальником Служби.
- Заключні положення
8.1. Припинення діяльності Служби здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України, - за рішенням суду.
8.2. У разі реорганізації Служби всі права та обов’язки переходять до його правонаступників.
8.3. Зміни до Положення вносяться в порядку, визначеному чинним законодавством України та набувають чинності після їх реєстрації в установленому порядку.
Начальник служби у справах дітей
Білозерської міської ради Оксана БОНДАРЕНКО