Білозерська міська територіальна громада
Донецька область, Покровський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Білозерської міської ради «Про затвердження Порядку переведення жилих будинків (жилих приміщень) приватної та комунальної власності у нежилі на території Білозерської міської територіальної громади в нові

Дата: 12.11.2021 13:50
Кількість переглядів: 18

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Білозерської міської ради

«Про затвердження   Порядку переведення жилих будинків (жилих приміщень) приватної та комунальної власності у нежилі на території Білозерської міської територіальної громади в новій редакції»

 

І. Визначення проблеми.

З метою подальшого вдосконалення Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові, ураховуючи дію Законів України «Про внесення  змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно», «Про захист персональних даних», для забезпечення принципу прозорості регуляторного акта, урахування змін, унесених протягом дії регуляторного акта – рішення міської ради від 21.08.2014 №6/63-8 «Про затвердження  Порядку переведення житлових будинків (житлових приміщень) приватної та комунальної власності у нежилі на території міста Білозерська» виникла необхідність розробки цього регуляторного акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено з метою реалізації прав і законних інтересів фізичних осіб та суб’єктів господарювання з питань переведення житлових будинків і приміщень (квартир) у нежитлові, переобладнання житлових будинків і житлових приміщень та використання їх у інших цілях, забезпечення сталого функціонування й розвитку підприємництва в Білозерській міській територіальній громаді, упорядкування процедури переведення  житлових будинків і приміщень у нежитлові.

Чинна законодавча база України не містить норм і правил переведення в нежитловий фонд житлових квартир, які належать на праві приватної власності фізичним особам і суб’єктам господарювання.

Питання переведення житлових будинків і приміщень (квартир) у нежитлові регламентується рішенням міської ради від від 21.08.2014 №6/63-8 «Про затвердження  Порядку переведення житлових будинків (житлових приміщень) приватної та комунальної власності у нежилі на території міста Білозерська».  

Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акту або внесення змін до нього

Чинний регуляторний акт – рішення міської ради від 21.08.2014 №6/63-8 «Про затвердження  Порядку переведення житлових будинків (житлових приміщень) приватної та комунальної власності у нежилі на території міста Білозерська»  у зв’язку  з проведенням перших виборів 25 жовтня 2020 року та реорганізацією Нововодянської сільської ради шляхом приєднання до Білозерської міської ради та зі змінами в законодавстві України не дає можливості розв’язати існуючу проблему.

       З метою удосконалення процедури переведення житлових приміщень у нежитлові необхідно ухвалити новий порядок, з урахуванням усіх змін у законодавстві, чинних на теперішній час.

 

 

 

                 Дана проблема справляє вплив на всі групи, а саме:

 

Групи(підгрупи)

Так

Ні

Органи місцевого самоврядування

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

Громада

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання.

Головною метою регуляторного акту є  забезпечення створення відкритого та прозорого механізму вирішення питань, щодо переведення приміщень з житлового фонду в нежитловий, створення повноцінного життєвого середовища, вирішення архітектурно-містобудівних завдань по комплексній забудові міста, стимулювання інвестиційної діяльності фізичних та юридичних осіб, урахування законних приватних, громадських та державних інтересів під час здійснення містобудівної діяльності, тому     виникла нагальна потреба у прийнятті нормативно – правового акта, яким були б врегульовані зазначені питання у відповідності з вимогами чинного законодавства України з урахуванням законних приватних, громадських та державних інтересів.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів               досягнення цілей.

Існує два способи досягнення цілей регулювання:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Залишення усього без змін

Регулювання присутнє. Однак, не вирішує проблему в повному обсязі, оскільки діючий Порядок не в повній мірі відповідає чинному законодавству України.

Альтернатива 2.

Обраний спосіб регулювання

Досягає мети регулювання. Ухвалення регуляторного акта надасть можливість чітко врегулювати правовідносини між суб’єктами господарювання та органами місцевого самоврядування, упорядкувати процедуру та визначити для суб’єктів господарювання послідовність етапів переведення житлових будинків і приміщень (квартир) у нежитлові.

 

 Оцінка впливу на сферу інтересів держави, міської влади.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2.

Покращання іміджу влади через встановлення відкритого та прозорого механізму вирішення проблем. Зменшення кількості  звернень громадян з питань надання роз’яснень про порядок  переведення житлових будинків (житлових приміщень) в нежитлові

Збільшення часових затрат на організацію та проведення громадських обговорень та конкурсів на визначення переможців ескізних  проектів.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Відсутні     

Відсутні

Альтернатива 2.

Зрозумілий та передбачений порядок переведення житлових будинків (житлових приміщень)  із житлового фонду в нежитловий для здійснення підприємницької, господарської та інших  видів діяльності ;

- обізнаність громадян, фізичних та юридичних осіб;

 - контроль з боку громадськості

за вирішенням Білозерською міською радою, її виконавчим комітетом питань щодо переведення житлового фонду в нежитловий.

На оплату послуг державних установ та організацій під час оформлення документів з метою виготовлення містобудівної документації на переведення житлових будинків (житлових приміщень)  із житлового фонду в нежитловий

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість  суб’єктів

господарювання, що підпадають  під   дію

регулювання, одиниць

-

-

-

-

-

Питома вага групи у загальній кількості, %

-

-

-

-

-

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2.

Відсутні

Витрати суб’єктів господарювання при переведенні житлових приміщень у нежитлові пов’язані з отриманням висновків щодо можливості реконструкції житлового приміщення, зі сплатою грошової компенсації в розмірі 10% від загальної вартості нерухомого майна (квартири), визначеної суб’єктом господарювання – суб’єктом оціночної діяльності, що має сертифікат суб’єкта оціночної діяльності, та участю в утриманні будинку й прибудинкової території.

 

  1. Вибір найбільш                  оптимального     альтернативного     способу  досягнення цілей

 

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення

проблеми)

Бал результативності (за

чотирибальною системою оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

 

 

Альтернатива 1.

 

 

1

Залишення ситуації без змін, призведе до того, що проблема пов’язана з відсутності єдиного порядку переведення житлових будинків (житлових приміщень)  із житлового фонду в нежитловий продовжить існувати.

 Альтернатива 2

4

Затвердження             Порядку

переведення житлових будинків (житлових приміщень)  із житлового фонду в нежитловий надасть можливість чітко врегулювати правовідносини між суб’єктами господарювання та органами місцевого самоврядування, упорядкувати процедуру та визначити для суб’єктів господарювання послідовність етапів переведення житлових будинків і приміщень (квартир) у нежитлові, проблема більше існувати не буде.

 

 

Рейтинг

результативно сті

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у

рейтингу

Альтернатива 1

Відсутні

 Не вбачається

 

Зазначений спосіб

не сприяв вирішенню проблеми, що існує сьогодні що  призведе до того, що проблема пов’язана з відсутності єдиного порядку переведення житлових будинків (житлових приміщень)  із житлового фонду в нежитловий продовжить існувати.

Альтернатива 2

 Прийняття проєкту

регуляторного акта сприятиме: вирішенню проблеми, що існує сьогодні, щодо

встановлення

прозорого механізму вирішення питань, щодо переведення приміщень з житлового фонду в нежитловий, створення повноцінного життєвого середовища, вирішення архітектурно-містобудівних завдань по комплексній забудові міста, стимулювання інвестиційної діяльності фізичних та юридичних осіб, урахування законних приватних, громадських та державних інтересів під час здійснення містобудівної діяльності.

Витрати суб’єктів господарювання при переведенні житлових приміщень у нежитлові пов’язані з отриманням висновків щодо можливості реконструкції житлового приміщення

Затвердження порядку переведення житлових будинків (житлових приміщень)  із житлового фонду в нежитловий надасть можливість чітко врегулювати правовідносини між суб’єктами господарювання та органами місцевого самоврядування, упорядкувати процедуру та визначити для суб’єктів господарювання послідовність етапів переведення житлових будинків і приміщень (квартир) у нежитлові, проблема більше існувати не буде.

 

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/ причини відмови від альтернативи

Оцінка розвитку зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту

Альтернатива 1

   Відсутні

Вілсутні

Альтернатива 2

  Прийняття  проєкту

регуляторного акта сприятиме: вирішенню проблеми, що існує сьогодні, щодо встановлення прозорого механізму вирішення питань, щодо переведення приміщень з житлового фонду в нежитловий, створення повноцінного життєвого середовища, вирішення архітектурно-містобудівних завдань по комплексній забудові міста, стимулювання інвестиційної діяльності фізичних та юридичних осіб, урахування законних приватних, громадських та державних інтересів під час здійснення містобудівної діяльності.

Вілсутні

 

 

   V.Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізмом, який забезпечить розв’язання проблематики, є прийняття запропонованого регуляторного акта, яким затверджується Порядок переведення жилих будинків (жилих приміщень) приватної та комунальної власності у нежилі на території Білозерської міської територіальної громади в новій редакції.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Реалізація проєкту регуляторного акту не передбачає додаткових фінансових витрат.

Тест малого підприємництва (М-тест) не проводиться оскільки питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків.

VII.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

      Запропонований проєкт регуляторного акту запроваджується на довгостроковий термін. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань та у разі змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акту, до регуляторного акту будуть внесені відповідні зміни та доповнення.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Результативність регуляторного акту буде відстежуватися за такими показниками:

         - кількість переведених із житлового в нежитловий фонд приміщень  (квартир);

        - строки прийняття рішення про надання дозволу на переведення житлових приміщень до розряду нежитлових з моменту подання відповідних матеріалів;

        - прогнозоване зменшення кількості скарг мешканців житлових будинків на самовільне переобладнання квартир під офіси, магазини, тощо.

 

     IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Стосовно регуляторного акту здійснюватиметься базове, повторне, періодичне відстеження його результативності в строки, установлені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»:

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведене через пів року після набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності - один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися із застосуванням статистичного методу одержання результатів, отриманих протягом обраного періоду.

 

 

 

Секретар міської ради                                                        Вікторія ШОТТ

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь